کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

نگاه انقلاب اسلامی به زن/14

بسم الله الرحمن الرحیم

   مثل همـه موضوعات دیگر، موضوع زن هم دسـتمایه اى در دسـت سـوداگران همه ارزشـهاى انسـانى شـده اسـت. در دنیا و در رسانه هاى جمعـى عالـم، در طـول سـالهاى متمـادى، کسـانیکه نـه بـراى زن، نه بـراى جنـس انسـان و نـه بـراى کرامتهاى انسـانى، جز در محاسـبه بـا پول ارزشـى قائل نیسـتند - که متأسـفانه در تمـدن کنونى مغـرب، نقش مهمـى را در همـه عرصه ها ایفـا مى‌کنند - مسـأله زن را هـم براى خودشـان در میدانهـاى مختلف به صـورت یک سـرمایه و یک وسـیله سـوداگرى درآوردنـد؛ روى آن بحـث مى‌کننـد، فرهنگسـازى مى‌کننـد، تبلیـغ مى‌کننـد و ذهنهـاى مرد و زن همـه دنیـا را در سـر دو راهی یک وسوسـه و گمراهی بـزرگ قـرار مى‌دهنـد.
   در چنین شـرایطى، جـا دارد زن مسـلمان با تأمـل در مفاهیم اسلامى و ارزشـگذاری هاى اسلامی و بـا دقـت در خطوطی کـه در نظام اسلامى براى پیشـرفت زنان و مـردان پیش بینى شـده اسـت، هویت خود را بازیابی کندوقامـت رسـاى اسـتدالل را در مقابل هوی سفسـطه ها و وسوسـه هاى عوامـل صهیونیسـم و سـرمایه گذارى و بـه نمایـش درآورد.
   اسلام در مقابـل جاهلیتـی که بـه زن ظلـم مى‌کـرد، ایسـتادگی کـرد؛ هـم در میـدان معنویـت و فکر و ارزشـهاى انسـانى، هـم در میدان حضـور سیاسـى و هم از همـه بالاتـر در عرصـه خانـواده.
   در زمینه مسـائل معنوى، زنان جزو پیشـگامان حرکت معنوى انسـان به سـوى پیشـرفتها هسـتند، در قـرآن وقتى از یک زن مى‌خواهد براى انسـانهاى مؤمـن مثال بزنـد، مى‌فرماید: و ضـرب الل مثلا للذین امنوا أمـرأة فرعـون، از یک زن مثال می زند.
   در دنیای غرب و همین کشورهای اروپایی-تا دهه ی اول قرنی که تمام شد، زنان نه فقط حق رای نداشتند که حق مالکیت هم نداشتند.در اسلام بیعـت زن، مالکیـت زن، حضـور زن در ایـن عرصه هاى اساسـى سیاسـى و اجتماعى، تثبیت شـده اسـت: اذا جائـک المؤمنـات یبایعنک علـى ان ال یشـرکن بـالله ، زنها می آمدند با پیامبر بیعت می کردند.
   خـود الگـوء فاطمـه‌ى زهـرا سلام الله علیها کـه در دوران کودکـى، بعـد از هجـرت پیغمبـر بـه مدینـه، در داخل مدینـه و در همـه‌ى قضایـاى عمومـى آن روز پـدرش - کـه مرکـز همـه حـوادث سیاسـى اجتماعـى بـود -حضور داشـت، نشـان دهنده نقش زن در نظام اسلامى اسـت.

برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری

  • شورای مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی