کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی8

                                 بسم اللّه الرحمن الرحیم

انقلاب ایران،انقلابی شیعی یا مادی؟؟؟

انقلاب اسلامی انقلابی است که ملتی با آگاهی از توانایی های اسلام آن را پدید آورد،منتها اسلامی که شیعه آن را می شناسد و در رابطه با جایگاه انقلاب اسلامی باید تشیع را هم از نظر مبانی اعتقادی و هم از نظر حضوری که در تاریخ داشته است بشناسیم.ازنظر تاریخی عده ای پس از رحلت رسول خدا(ص) متوجه شدند ماوراء جریانی که سقیفه بدان پرداخته است حقیقتی هست که نسبت آن در مقایسه با اسلام سقیفه یک نسبت دیگری است و صحابه ی اصیل یامبر(ص)مثل سلمان و مقداد و اباذر به آن حقیقت پیوستند هرچند بنا به توصیه ی علی(ع)جز چند اعتراض آرام تقابل مستقیمی با خلفا نجام نشد.اما اگر از موضع یک انسان بی طرف جریان های صدر تاریخ اسلام را به دنبال کنیم نسبت تفکر شیعه بااصل اسلام را به خوبی میتوان شناخت و از آن طرفداری کرد.ورود شیعیان به تشیع یک ورودی است که انصاف در آن نقش اساسی داشت و برای شیعیان اولیه پیدابود که حقیقت در خانواده ی پیامبر است و ماهم چون متوجه انتخاب منصفانه ی آن ها شده ایم بر شیعه بودن خود پایدار هستیم .اشارات قرآن حکایت از آن دارد که یک خانواده ی خاص در اسلام در مقام طهارت کامل هستند و هیچ جهل و گناهی در آن ها نیست((اِنما یُریدُاللّه لِیُذهَب عَنکم الرِّجس اهل البیت)) شیعه این اشارت را دنبال کرد و با سایر شواهد ترکیب نمود و متوجه شد موضوع حاکمیت امام معصوم واقعا اراده ی الهی است و نباید آن را سرسری گرفت که موضوع آن در مباحث کلامی مورد بررسی قرار میگیرد.در راستای برگشت اسلام به موضوع حاکمیت امام معصوم جهت سرو سامان گرفتن جهان اسلام امام خمینی در اولین صفحه از وصیت نامه شان در مورد حدیث ثقلین میفرمایند(این حدیث شریف جهت حجت قاطع است بر جمیع بشریت بویژه مسلمانان مذاهب مختلف)یعنی رسیدن به این که باید امام معصوم در کنار قرآن جهان را سرو سامان بدهد چیزی نیست که ما شیعیان بگوییم.پس اولین نکته ای که در سیر تاریخی شیعه میتوان بهدآن توجه داشت این است که شیعه همواره طالب حقیقتی است بالاتر از وضع موجودی که مردم سطحی به آن راضی اند و همیشه به آن نظر داشته و اگر مقصد او از پدید آوردن انقلاب اسلامی صرفا موضوع رفاه مادی بود شاه در اواخر سلطنتشبا فروش سرسام آوری که از نفت داشت و بازارهای ایران را پر از کالای خارجی کرده بود مردم باید به انقلاب اسلامی فکر نمیکردند به خصوص که درباریان سعی داشتند طبقه ای را که امکان اعتراض در آنها بیشتر بود در رفاه قرار دهند.آری شیعه به اهدافی نظر دوخته است که آن اهداف بسیار بالاتر از آن هستند که با طرح رفاه مادی بتوان از آنها دست برداشت و به وضع موجود جهان مدرن راضی بود.شیعه با وفاداری به آن حقیقت زندگی کرده و به همین جهت هم شیعه ی واقعی هیچ وقت گرفتار روزمرگی نشده است.


برگرفته از کتاب انقلاب اسلامی، برون رفت از عالم غربی

  • شورای مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی