کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی9

بسم الله الرحمن الرحیم

   هنر بزرگ شیعه آن است که در عین واقع بینی،حقیقت شناس و آرمانگرا است.و رمز آنکه در طول تاریخ گرفتار روزمرگی نشده ، جنبه ی حقیقت شناسی و آرمان گرایی آن است و چنانچه بتوانیم این موضوع را به صورت امروزین تدوین کنیم به خوبی در نجات جوانانمان از فساد دوران موفق می شویم.
   اگر یک هزارم کشت و کشتاری که در طول تاریخ به شیعه تحمیل کرده اند به ملت دیگری وارد شده بود، امروز اصلا نامی هم از آن نبود.زیرا همیشه نهضت های شیعی، عمیق و زیربنایی و آرمان خواهانه عمل می کردند،آن هم با نظر به آرمان های قدسی و معقول و نه آرمان های وهمی و احساساتی.
   شیعه مطابق حقایق قرآنی و دلایل عرفانی و عقلانی متوجه است جهان جز با حاکمیت امامی معصوم به نتیجه ای که باید برسد نمی رسد و بقیه ی فرهنگ هاهم که مضمحل شده اند به جهت غفلت از این موضوع است و تحمل فرهنگ حاکمیت غیرمعصوم یک نوع فریب دادن به خود و پشت کردن به آرمان های عقل و قلب خود است.
   شیعه با توجه به نقش حقایق در زندگی همواره تلاش کرده است که حقیقت در زندگی فردی و اجتماعی او میدان دار باشد و چنین توجهی نه تنها به زندگی او جهت می دهد،بلکه هم اکنون حیات او را به عالی ترین حیات آرمانی تاریخ متصل می گرداند و از آن بهره مند می سازد.
   حقیقت گرایی شیعه آن است که نمی تواند به عقل و قلب خود دروغ بگوید.وقتی ملت مسلمان ترکیه حاکمیت خلفائی را که سقیفه آن ها را انتخاب کرده پذیرفتند،آقای آتاتورک را هم می توانند تحمل کنند و سالها طول می کشد که روح اسلام ستیزی او را از ذهن ها و قلب ها پاک نمایند.
   در حالی که مردم ایران در فرهنگ شیعه رضاخان را با آن همه قلدری هنوز نیامده روانه جزیره موریس کردند،فرزندش هم با آن همه حیله گری که داشت با خفت و خواری رفت.چون شیعه همواره به چیزی در نظام سیاسی  جامعه نظر دارد که عقل و قلب به دنبال آن است و آن حاکمیت امام معصوم است.


برگرفته از کتاب انقلاب اسلامی، برون رفت از عالم غربی

  • شورای مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی