کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی10

بسم اللّه الرحمن الرحیم

حقیقت شیعه گرایی آن است که نمیتواند به عقل و قلب خود دروغ بگوید.شیعه همواره به چیزی در نظام سیاسی جامعه نظر دارد که عقل و قلب به دنبال آن است و آن حاکمیت امام معصوم است.با اینکه دولت انگلستان قوی ترین روشنفکران را در کنار رضاخان بیسواد قرارداد تا او را حفظ کنند چون شیعه نظر نظر به جایی دیگر دارد تلاش های امثال"تیمور تاش" و "محمد علی فروغی"هیچ نتیجه ای نداد.
درست است که اگر ملتی هویتی قدسی و الهی نداشته باشد به راحتی به رنگ فرهنگ مدرنیته در می آید ولی آن ملت شیعیان اهل بیت نیستند.شیعه در غوغای تقدس زدایی بعد از رحلت پیامبر(ص) خانه ی گِلی فاطمه الزهرا(س) را حقیقت دید نه کاخ سبز معاویه را.زیرا نخواست این دروغ بزرگ را بپذیرد که غیر معصوم امکان حاکمیت در امور فردی و اجتماعی جامعه را دارد.
شیعه در طول تاریخش یک روز را بدون حاکمیت امام معصوم نپذیرفته زیرا در آن صورت از آرمان های مقدس خود در زندگی فردی و اجتماعی باز می ماند؛به همین جهت هم رنگ دوران های ظلم و فساد را به خود نگرفته است.
اگر آرمان های مقدس شیعه در منظر جوانان ما قرار گیرد هرگز چنین بحرانی رو به رو نمیشوند که کشورهای غربی با آن رو به رویند.دل جوان در هوای وطن اصلی اش یعنی انس با خدا و محبت اهل بیت است.اگر بستر سیاسی و آموزشی جامعه طوری شکل گیرد که ما را به فرهنگ غرب دعوت نکند به سرعت با نسلی رو به رو می شویم که وفادار به نظام اسلامی و ارزش های الهی است.
ما انقلاب را در هویت اصلی اش که همان روح تشیع است نگه نداشتیم و نا خود آگاه جهت آن را به فرهنگ مدرنیته نزدیک کردیم ما به اندازه ای که به مدرنیته نزدیک شدیم از اهداف انقلاب اسلامی فاصله گرفته و مستأصل گشتیم.


برگرفته از کتاب انقلاب اسلامی، برون رفت از عالم غربی
  • شورای مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی