کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

انقلاب اسلامی؛ زمینه ساز تمدن اسلامی/18

 بسم الله الرحمن الرحیم

چشم های محدود نگر به همان اندازه که از نگاه بر خدای هستی محروم اند،گرفتارظاهربینی و غفلت از باطن اند،و در اثر همین سطحی نگری دائم در دام می افتند چون نمی توانند بین دام و دانه را تشخیص دهند.اگر سری به زندان ها بزنید متوجه میشوید که همه ی آن ها را طمع و دوری از قناعت به این روز انداخته است.طمع یعنی جز آنچه خداوند برای انسان میخواهد را میخواهیم و قناعت یعنی به بندگی خدا قانع شویم،در نتیجه آنچه معبود ما برای ما خواسته،برای ما خواستنی باشد،همین که خدارا پذیرفتیم بطور بدیهی به آنچه او برایمان خواسته قانع میشویم در نتیجه طمعی پیش نمی آید که بصیرت مارا بگیرد.


مردمی که خدارا گم کنند نمیتوانند دام و دانه را تشخیص دهند.بصورت گسترده میتوان اینطور گفت که:آنهایی که جز بسوی خدا و بسوی بندگی او به راه دیگری می روند،نه خودرا میشناسند و نه حقیقت خودرا و نه حقیقت عالم را.پس میتوانیم به این مطلب برسیم کسی که خدا را ندارد با خدا و برنامه ی خدا جلو نمی رود پس کارش هم نمیتواند نتیجه بخش باشد.
وقتی جامعه ای با تمام وجود طالب حق نبود جنگ جمل راه می اندازد و در مقابل امام معصوم می ایستد و بر بحران خود می افزاید و اگر طالب حق می بود دعوت حضرت زهرا(س) را می پذیرفت و با پذیرفتن آن دعوت نه تنها از وقوع بحران های آینده جلوگیری میشد،بلکه مسیر تاریخ در جهان اسلام آنچنان به سمت شکوفایی حرکت میکرد که امروز اسلام مرکز توجه اندیشه ها و تصمیم ها بود.
مشکل از آن جا شروع شد که پس از رحلت پیامبر مسلمانان تا این اندازه رسد نکردند که حق خواهی یعنی پیروی از مصداق عینی حق که علی بود را پیشه کنند.
مسلمانان صدر اسلام اعم از مهاجرین و انصار انسان های حق خواهی بودند ولی از این نکته غفلت کردند_و این غفلت هنوز ادامه دارد_که در امور فردی نسبت به اجرای دستورات اسلام حساس بودند ولی در امور اجتماعی این حساسیت را ادامه ندادند تا حق در همه ی ابعاد زندگی شان حاکم گردد.
همه ی مردم مدینه میدانستند اگر بناست حق در جامعه حکومت کند باید علی حکومت کند،مشکل شان در عدم حساسیت نسبت به این موضوع بود که چه اشکالی دارد جامعه در اختیار ولایت امام معصوم نباشد.نتیجه اش بعد ها روشن شد و باحاکمیت یزید و شهادت امام حسین آنچنان کشت و کشتاری راه افتاد و به زنان تجاوز شد که هیچ کس تصور آن را هم نمیکرد.
هروقت نسبت به تربیت معنوی افراد سهل انگاری شود مردم نسبت به حاکمیت حساسیت لازم را از دست میدهند در آن حال وقتی به آن ها وعده داده شود اگر نسبت به اصول انقلاب اسلامی حساس نباشید،تحریم ها برداشته میشود و راحت تر می توانید زندگی کنید،دهانشان اب می افتد،غافل از آن که اگر به نظام استکبار امکان حضوردهیم تا حقارت و اسارت ما جلو می آید.


برگرفته از کتاب برون رفت از عالم غرب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی