کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

فهم درست مهدویت/5

بسم الله الرحمن الرحیم

  امامت،ادامه رسالت
پس از طرح مقدماتی که در یادداشت‌های گذشته مبحث "فهم درست مهدویت" در رابطه با اصل دین و نبوت و امامت مطرح شد،متوجه‌ شدیم که "چرا وجود تبیین کننده احکام ضروری است؟" و در واقع مقدماتی در رابطه با ضرورت رسالت و وجود رسول مطرح شد.
مسئله دیگر که باید بر روی آن تفکر کرد،این است که "آیا پس از رحلت یاشهادت رسول(ص)،ضرورت رسالت و وجود رسول هم رفع می‌شود؟" به عبارتی "آیا دیگر نیازی به انجام وظایفی که بر عهده رسول بوده،نیست؟"

می‌دانیم که حضرت رسول(ص)،براساس محدودیت جغرافیایی-زمانی صرفا توانست پیام دین را به گروه محدودی از مردم برساند درحالیکه پس از رسول، انسان‌های بسیاری هنوز امکان وارد شدن به عالم دینی را ندارند و پیام دین به آن‌ها نرسیده است.
می‌دانیم که "تطبیق" پیام اصلی و کلی دین با زندگی انسان‌ها کار دشواری است که به دلیل وجود موانعی از قبیل کج‌فهمی‌ها و پیچیدگی‌ها،منافع و ضررها و ... این وظیفه را باید شخصی از طرف خود دین(رسول یا امام)انجام دهد.
می‌دانیم که بنا بر شرایط و مقتضیات هر دوره و عصر،باید اصل پیام دین،تبیین گردد و باز این وظیفه از عهده انسان‌های عادی بر نمی‌آید.
با رحلت یا شهادت حضرت رسول(ص)،این نیازها(تبلیغ و تبیین و تطبیق و ... دین)رفع نمی‌شود.پس،نیاز است شخصی وجود داشته باشد که این وظایف را برعهده بگیرد.این شخص،همان "امام" است.امامت،امتداد رسالت است و نسبت امام با دین همان نسبت رسول است با دین(البته با مقداری تفاوت،از قبیل نبودن وحی).
اینگونه است که ما به اصل مبحث امامت می‌رسیم و ضرورت آن را می‌یابیم و شئون امام را می‌فهمیم.
در یادداشت‌های بعد،در رابطه با نقش امام و تفاوت آن با تصور ما از آن بیشتر بحث می‌شود...انشاالله.


برگرفته از مطالب استاد غنوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی