کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/19

 بسم الله الرحمن الرحیم

عمیق ترین دشمنی ها

انقلاب اسلامی در راستای همین سنت به میدان آمده تا راه بسته ی بشریت از آسمان معنویت را به او متذکر شود و طبیعی است که فرهنگ مدرنیته به جهت زمینی بودنش، با آن درگیر می شود و چنانچه ملاحظه می فرمایید دشمنی های تمدن جدید با انقلاب اسلامی از نوع بزرگترین دشمنی ها در تاریخ بشریت است که اگر ما جایگاه دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسیم و عمیقاً به انگیزه ی این دشمنی ها آگاه شویم،به اصل و حقیقت این انقلاب پی خواهیم برد.

همیشه در تاریخ جنگ هایی بوده و خواهد بود،عمق دشمنی ها ریشه در عمق تفاوت نگاه های رقبا نسبت به یکدیگر دارد،هر اندازه تفاوت ها عمیق تر باشد،دشمنی ها شدیدتر است،آن جایی که او اهل دنیا با یکدیگر می جنگ اند،تفاوتی در عقیده و اندیشه ی آن ها مطرح نیست،لذا با گرفتن مقداری غنائم،جنگ تمام می شود.ولی اگر یک طرف تماماً به معنویت دعوت می کند و طرف دیگر تماماً پشت به معنویت کرده،این دشمنی شدیدترین دشمنی خواهد بود و از آن جایی که در حال حاضر اسلام به عنوان کاملترین دین آسمانی در یک طرف و فرهنگ مدرنیته به عنوان مادی ترین فکر و فرهنگ در طول تاریخ در طرف دیگر،در مقابل هم ایستادہ اند،عمیق ترین دشمنی ها به صحنه آمده و چهره های گوناگون آن دشمنی یکی بعد از دیگری خود را نمایانده و یا می نمایاند. با شروع رنسانس بشری تولد یافت که با انقطاع از آسمان معنویت و محروم شدن از انوار غیبی،به هیچ چیز قانع نمی باشد.رنسانس دشمنی در مقابل کشیشان نیست،رنسانس فرهنگی است که به دین پشت کرده است،مسلم مردم دنیا از غرب نمی پذیرند که به بهانه ی اشتباهات بعضی از کشیشان به کلی به مسیحیت پشت کنند!اولا:چرا به جای پشت کردن به کشیشانی که تبدیل به ملاک های بزرگ شده بودند به مسیحیت پشت شد؟!ثانیا:چرا به فریاد درونی خودشان که آن ها را به ارتباط با آسمان می خواند،پشت کردند،تا به روحیه ای از مادیت گرفتار شوند که هیچ چیز نتواند بشر مدرن را قانع کند؟معلوم است ملتی که از طریق انوار معنوی جان خود را سیراب نکند،هرگز دنیا-هر اندازه هم باشد- او را قانع نمیکند و لذا روحیه ی تجاوز به سایر ملل تمام شخصیت تاریخی آن را تشکیل می دهد. حال اگر دین آمد و خواست در مقابل حرص سیری ناپذیر فرهنگ غربی بایستد ، به شدت به مقابله با آن اقدام میکنند و هم اکنون آن دینی که پرچم مقابله با غرب این چنینی را بر عهده گرفته ، اسلام است در جلو ه ی انقلاب اسلامی.ششصد سال پیش در دنیا چنین مقابله ای با خصوصیات امروزین آن و جود نداشت:از خاور دور تا غرب هر چه می دیدید،با کم و زیادش دین بود.آری اگر عالمان کلیسا پس از جنگ های صلیبی،باآشنایی با اسلام متوجه می شدند ضعف ها و نقص هایی در مسیحیت رخ داده و با ملاحظه یا این که در متن دین شان نیز انگشت اشاره به اسلام بود ، بیدار شده بودند ، بسیاری از حوادث چند صد ساله ی اخیر نه برای غرب به وجود می آمد و نه برای سایر ملت ها.ولی با این همه قبل از رنسانس همان مسیحیت ناقص،ده قرن اروپا را تغذیه کرد و اروپا به آن چه بعد از رنسانس در آن فروافتاد گرفتار نشد.با پشت کردن غرب به دین،همه ی ملاک های انحراف فرو ریخت و انحراف هر روز بیش از پیش شدت یافت.


برگرفته از کتاب برون رفت از عالم غربی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی