کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

انقلاب اسلامی؛زمینه ساز تمدن اسلامی/25

بسم الله الرحمن الرحیم

خطر انحراف از آرمان های انقلاب

حالا پس از مطالب گذشته باید از خود سوال کرد،حقیقت انقلاب اسلامی.چیست و چه هدفی را دنبال میکند و چه خطراتی آن را تهدید می نماید؟

اصلی ترین سوال که باید ازخودمان بپرسیم این است که آیا آنچه موجب نگرانی مردم مسلمان ایران بود و هست امرار معاش روزانه و تغذیه کودکان شان بود و مردم نظام شاه را سرنگون کردند تا از آن مشکلات رهایی یابند،یا انقلاب اسلامی یک نهضت فرهنگی است برای مقابله با فرهنگی که برمیراث توحیدی تاریخ بشر پشت کرده و سعی در نفی آن دارد؟درصورتی که این سوال درست پاسخ داده شود،زوایای دیگری نیز برای ادامه ی تفکر ظهور خواهد کرد.غفلت از اهداف انقلاب اسلامی موجب میشود که مرز جدایی بین دوست و دشمن به هم بخورد و نه تنها انقلاب و نتایج مهم آن به حاشیه می روند،بلکه به راحتی دشمنان انقلاب می توانند زیر پوست انقلاب جاخوش کنند و عنان کشور را به میل خود دردست گیرند.

ازجمله نکاتی که پس از چند دهه بعد از انقلاب قابل بازخوانی است این نکته است که چرا انقلاب هنوز به آن اندازه که باید به اهداف خود دست می یافت،دست نیافته است؟اگر به دنبال عنصر اصلی این سوال باشیم دو جواب بیشتر نداریم،یکی این که تصور کنیم چون انقلاب اسلامی از مدرن شدن هرچه بیشتر بازمانده به اهداف خود نرسیده است،دیگر اینکه با تمام وجود معتقد باشیم روح غرب زدگی باقی مانده از گذشته مانع پشت سر گذاشتن فرهنگ مدرنیته و سیر به سوی اهداف انقلاب شده است.این دو نکته موضوعی بسیار جدی در مقابل مااست  به هر اندازه که نسبت به آنها سرسری بگذریم در بازخوانی انقلاب در شرایط موجود باز میمانیم و به مسائل فرعی می پردازیم.


برگرفته از کتاب برون رفت از عالم غرب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی