کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

زن منتظر و منتظر پروری/3

بسم الله الرحمن الرحیم

پله دوم:ضرورت شناسی

پله دوم از نردبانی که «زن منتظر» می بایست برای رسیدن به شهر زیبا و با طراوت مهدوی، بر آن گام گذارد و از آن عبور کند ضرورت شناسی است. وی باید بداند که برای حفظ ایمان خویش و دوری از گناه و معصیت در دوران آخرالزمان و نیز توفیق قرار گرفتن در زمره سربازان و یاران حضرت چه ضرورتی دارد که به خود به عنوان یک «زن منتظر» نگاه کند.

 اگر وظایفی بر عهده او در جهت تربیت نسل منتظر قرار داده شده، چنانچه به آن بی توجهی کند، چه عقوباتی را در پی خواهد داشت؟ آیا به جز عباداتی همچون نماز،
روزه و...، وظیفه دیگری نیز بر عهده اوست؟ و...
«زن منتظر» برای مهیا شدن جهت حضور در جامعه مهدوی، علاوه بر شناخت وظایف و رسالت های خویش، می بایست انگیزش ها و انرژی لازم برای پیمودن این مسیر سعادت بخش را در خود ایجاد و ذخیره نماید. بدون عزم راسخ و تصمیم جدی او، علم، بال ناقصی برای پرواز خواهد بود و کاری از پیش نخواهد برد. زن منتظر بعد از کسب انگیزش لازم، در بخش بعدی که به رسالت های شناختی و اعتقادی اختصاص دارد، علم و آگاهی مناسب را به دست آورده و خود را برای مرحله سوم که به رسالت های رفتاری می پردازش مهیا می کند. (انشاء الله)
بخشی از روایات ما در حوزه مهدویت، پیرامون وضعیت زنان در دوره آخرالزمان است و ضروری است که زنان، این ویژگی ها و خصوصیات را بخوبی بشناسند و وضعیت موجود زنان را با وضعیت مطلوبی که برای زنان در حکومت جهانی حضرت مهدی ایجاد می شود مقایسه نمایند تا عطش و درخواست آنان برای ظهور بیشتر گردد. براساس آموزه های دینی، زنان در دوره آخرالزمان مجدداً به ضعیت خود در دوره جاهلیت برمیگردند. در دوره جاهلیت اولی زن تمامی حقوق انسانی خود بی بهره بود و معامله بردگان با او می شد و در قراردان و در پرتو جاهلیت مدرن، زن از حقوق زن بودن خود محروم گردیده است. مهاجمان فرهنگی با تبلیغات جهانی، برای رسیدن به امیال نفسانی خودشان و برای پرکردن جیب خود، از وجود زن به عنوان یک ابزار سودجوئی بهره میگیرند و او را به میدان فساد و تباهی میکشانند و با دادن شعارهایی مثل حقوق زن، آزادی زن، تساوی و برابری، او را به میدان می کشانند و تا زمانی که از طراوت و نشاط جوانی برخوردار است از او بهره میجویند و بعد از مدتی او را همچون شی، تاریخ مصرف گذشته، طرد می نمایند. رواج بازار سکس و استفاده از جسم زن در تیزرهای تبلیغاتی و اینکه در هر ثانیه در شبکه های ماهوارهای تصاویر مستهجن فراوانی از زن عرضه می گردد و قیمت و شماره تلفن و محل مراجعه وی را اعلام می کنند، آیا جز آنکه شیوه های فروش زن، مدرن تر گردیده تفاوتی با بردهداری پیشین دارد؟! علاوه بر آن، سوداگران اقتصادی از زن به عنوان ابزار تبلیغاتی بهره میجویند تا در فروش کالاهای تجاری خود شتاب و سرعت بخشند و زنان را به عنوان بردگانی درآورده که فقط برای بهره بردن از آنها در بازار تجارت وارد معامله می شوند و تمامی ارزش آنها در جسم شان خلاصه گردیده که تمام جسم هم ملعبه دست آنها قرار گرفته است. یکی از زنان اروپایی وضعیت خود را این چنین توصیف می نماید: اروپا، زنان دستمال کاغذی توالت شده اند، تا وقتی که جوان هستند با مهار و محبت مردان قرار میگیرند و وقتی که پای به سن پیری می گذارند در جامعه مطرود میشوند که مثل سگهای ولگرد، جایی برای سکون و آرامشی ندارند و برای خود پناهگاهی معنوی پیدا نمی کنند و دچار امراض روحی و روانی می شوند.
 واقعیتی که انکارناپذیر می باشد، این است که زن عصر آخرالزمان را که می بایست درخشنده ترین ستاره افق زندگی و پر ارج ترین گوهر هست . و اساس هر فضیلت و حلقه اتصال و رمز تداوم نسل بشری باشد، تاسرحد چراگاههای مردان هوسران و ابزار و ادوات تمایلات نفسانی آدمهای پست تنزل داده اند. به وسیله اقدامات شوم فرصت طلبان، در غرب، نیمی از پیکره جامعه که رمز بقای بشریت بود، با افتادن در دام سودجویان مغرضی، در معرض فساد قرار گرفت و تعداد فراوانی از زنان، کرامت و ارزش والای خود را از دست دادند و با فساد خود، نیمی دیگر از پیکره جامعه را هم به سوی فساد و تباهی سوق دادند و خود با تبدیل به یک شی بی ارزش و قابل دسترس در هر کوچه و بازار نمودند.


برگرفته از کتاب زن منتظر و منتظرپروری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی