کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

زن منتظر و منتظرپرور/18

بسم الله الرحمن الرحیم

انسان شناسی

 انسان پیچیده ترین موجود عالم خلقت است به گونه ای که کل هستی با تمام عظمت آن گنجایش خدا را ندارد ولیکن قلب مومن می‌تواند میزبان خدا باشد....

 انسان اشرف مخلوقات و خلیفه و جانشین خدا در زمین است.

 امانت بزرگ الهی که آسمان و زمین از پذیرفتن آن سر باز زدند و توان پذیرفتن آن را در خود ندیده اند از سوی خالق هستی به انسان سپرده شد.

 انسان از چنان عظمتی برخوردار است که خالق کاینات به واسطه ی خلقت آن خود را تحسین نمود. آن چنان قرب و منزلت یافت که خداوند هر آنچه در آسمان و زمین است را به تسخیر او درآورد.

 اگر بخواهیم پیچیدگی این مخلوق الهی را درک کنیم کافیست بگوییم که انسان موجودی است که جسمش به خاک و روحش به خدا متصل است. همچون انسانی که در چاه افتاده و برای نجات می‌بایست، خود را به ریسمان که از بالای چاه به پایین انداخته شده متصل کند تا امدادگران او را به بالا بکشند.

 چنانکه اگر عالم خلقت را چون مخروطی تصور کنیم انسان در مرکز این مخلوط با نیروهایی از قاعده و رأس هرم مواجه است، گرچه برآیند نیروها به گونه ای است، که او را به سمت خدا می کشاند. ولی چنانچه خود بخواهد می‌تواند با شتاب خیره کننده ای به سمت علایق دنیوی و امور غیر الهی سقوط کند.

 این تعبیر که انسان میان برزخی از حیوان و فرشته قرار دارد به وضوح گویای اختیار مندی انسان در انتخاب مسیر الهی و شیطانی است. از یک‌سو می‌تواند مسجود فرشتگان شود و از سوی دیگر به تعبیر قرآن می‌تواند حیوان و بلکه پست تر از آن شود، یا صفات او صفات الهی باشد و یا صفات الحادی...

 گاهی انسان برای دنیا و پرداختن به جنبه ها و غرایز حیوانی پرورش داده می‌شود و گاهی برای خدا و رسیدن به کمالات معنوی....

 اگر در قدیم انسان آنقدر تحت حیوانیت خود بود که دختران را زنده زنده داخل قبر می‌گذاشت و از بیرون قبر شاهد جان دادن اومی ماند، بشری به ظاهر مدرن امروز نیز کم‌بهره از چنین صفات حیوانی نیست.... 

 در عصر علم و رونق عقول انسانی، در برخی کشورهای مجهز به صنایع پیچیده و تکنولوژی‌های پیشرفته، بشر بریده از خدا تا جایی پیش می‌رود که موش و گاو و حتی برخی از اعضای جنسی بدن را می پرستد....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی