کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

کانون مهدویت تسنیم

سلام علی آل یس
تا زمانی که انـسان تـوان شـناخت امام را نداشته باشد، سخن گفتـن از ظـهور او بی‌معناست. ظهور امام واقعه‌ای نیسـت که ناگـهان روزی اتفـاق افتد، بلـکه امـری اسـت کـه هـر روز در وجـدان مـؤمنان شیعی، حاصل مـی‌شود.
ظـهـور آینـده‌ی امـام مـسـتلزم اسـتـحاله‌ی قلـب انسان‌هاست و این ظهور تدریجی به ایمـان پیـروان و نفس وجود آنان بستگی دارد.

ما نیز معنـای انتـظار را نارضـایتی از وضـع مـوجود و تلاش جهت بهبود اوضاع می‌دانیم.

و ایـن بـهانـه‌ای شـد تـا بـامــدد ربّ مــنّان در سـال 1388در کانونی با نام متبرک «کانـون مـهـدویت تسنیم» با هــدف اعـتلای اسـلام و تلـاش در جـهت تعجیل فرج گرد هم آمدیم.

نــام کــانون را بــا الــهام از آیـه‌ی 27 سوره‌ی مبارکه مطففین (وَ مِـزَاجُهُ مِن تَسْــنِیمٍ عَـیْنًا یَـشْرَبُ بِهَا الْمُقَرَّبُونَ) "تسـنیم" برگزیدیم تا بکوشیم مصداقی از معنای آن و همچون آن چشمه‌ی جوشان باشیم.

سعـی بر ایــن بود که مهــارت‌های مخـتلفی برای منـتظران آن حضــرت تبــین و تفــسیر شود. کانون فرصــتی‌ست برای اعـلام حــضور هـر مـنتظری که خــواهان به ســر آمدن ایــن انتـظار است تا به هر نحوی که می‌تواند در جهت تحقق اهداف انتظار بکوشد.
و به انتظار تو دیگر ننشـستیم، یا علــی گفتیم و به امید آمدنتان ایستادیم،
باشد که قبول درگاهتان افتد.

__________________________

- هنر آن است که فردی بی‌هیاهوهای سیاسـی و خودنمایی‌های شیــطانی بــرای خــدا به جهاد برخیزد و خــود را فــدای هــدف کند، نه هوی و این هنر مردان خداست.
امام خمینی (رحمة الله علیه)

- هرچه زمان می‌گــذرد، تجــمع اصــحاب حــق را، "واجب‌تر و فوری‌تر" احساس می‌کنم.
امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)

دستان مشــتاقت را به گرمـی می‌فشــاریم، اینجا کانون مهدویت تسنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم:

نویسندگان

زن منتظر و منتظرپرور/19

بسم الله الرحمن الرحیم

واقعیت گریزناپذیر آن است که تدبیر خلقت به گونه ای است که چنانچه افق و جهت حرکت انسان ،حرکات و اعمال غیر الهی باشد تبدیل به حیوان و حتی بدتر از آن میگردد مهمترین دغدغه اش بهره وری بیشتر از زمان برای لذت جویی و رفاه بیشتر می‌گردد.

 این چنین انسانی که تمام عقل و توانمندی خویش را در خدمت تمتع و بهره بیشتر از دنیا قرار داده است دیگر نیازی به وجود مقدس انسان کاملی همچون حضرت مهدی(عج) در خود احساس نمی کند.

 اسلام معتقد است که انسان برای خوردن و آشامیدن آفریده نشده است و الا دیگر تفاوتی با حیوان نداشت و لایق مقام خلیفه الله نمی‌شد. این دینی جامع به ایمان و غرایز انسان به صورت هماهنگ می نگرند و بیان می‌دارد که همانگونه که انسان حس بویایی، چشایی و لامسه دارد، برای کمال جویی و حقیقت طلبی نیز فطرت دار قرار داده شده است .خداوند حقیقت انسان را همراه با سلامت و درستی و دارای گرایش به تقوا و دوری کننده از فجور خلق نمود.

" در خلق خدا تبدیل راه ندارد" نشان می‌دهد که فطرت الهی از بین رفتنی نیست ،گرچه دچار ضعف و بیماری می‌شود. از آنجا که انسانیت انسان به روح می باشد ممکن است بیماری های روحی چنان فطرت را بیمار کنند که شدت غبار و آلودگی بر روی فطرت، انسان را از انسان بودن به سمت حیوانیت سوق دهد...

 بیماریهای آدمی منحصر در بیماریهای جسمی نیست و تسلیم در مقابل فجور و دسیسه‌های شیطانی روح انسان را بیمار میکند...

 تعابیری چون سوره احزاب آیه ۷۲ اشاره به انسانی دارد که صرفاً وجه همت خویش را مادیات قرار داده است...

 آیه ۸۴ سوره اسراء نشان میدهد که خداوند کسی را بد سرشت و شاکله نیافرید، بلکه بنا بر آیه شریفه" که به راستی ما انسان را به نیکوترین ساختار آفریدیم" چه بلال سیاه چهره و چه یوسف زیباروی، همگی به واسطه دارا بودن فطرت الهی و شرایط اولیه حرکت، به سمت غرب الهی دارای خلقت احسن می باشند.


برگرفته از کتاب زن منتظر و منتظرپرور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی